dilluns, 24 de desembre del 2012
Bones Festes!
Bones festes a tots!
Últimes activitats del trimestre
A més de les excursions (ja podeu trobar algunes fotos a l'apartat "El curs en imatges"), són moltes les activitats que han fet les branques durant aquest darrer mes:
dissabte, 1 de desembre del 2012
Més excursions
La majoria de branques ja han anat de sortida aquest trimestre. Avui és el torn d'esparvers, que fa escassos deu minuts han agafat el tren direcció Mollerussa, on passaran el cap de setmana. Esperem que vagin ben tapats i no se'ns congelin de fred! :)
divendres, 23 de novembre del 2012
Anem d'excursió
El cap de setmana passat la branca de llops i daines va anar d'excursió a Montfalcó Murallat, tot seguint el seu "viatge pel temps".
Aquest cap de setmana hi ha més sortides de branca. Els potes tendres aniran a Bellpuig; els ràngers i noies guia a Palau d'Anglesola; i els pioners i caravel'les a Solsona. Però demà al cau no seran poquets perquè els castors de Palau venen a passar el cap de setmana a Cervera.
dijous, 1 de novembre del 2012
Castanyada

dissabte, 20 d’octubre del 2012
Comencem!!!
Avui comencem el cau. Si el temps ens ho permet començarem amb una dinàmica a fora perquè els nens/es trobin els seus caps, després farem activitats per branques i al final berenarem tots junts.
Ens trobem al cau a les 17h!!! Fins després!
divendres, 12 d’octubre del 2012
Correllengua 2012
dilluns, 24 de setembre del 2012
Inscripcions pel curs 2012 - 2013
dijous, 13 de setembre del 2012
dimecres, 5 de setembre del 2012
Fotos campaments i travesses

https://www.dropbox.com/sh/r2zbr18w2yfi271/7Ax5kFArQF
dissabte, 18 d’agost del 2012
Sortida de trucs
Els trucs hem estat 4 dies a la Cerdanya de sortida de final de curs. Sembla poc, però han estat uns dies molt intensos.
Dimecres vam anar a fer un geocaching dins la Cova d'Anes, que és una cova oberta amb dues galeries, una de les quals només té excés a través d'un forat ple de fang i just per una persona estirada. Vam acabar ben bruts, però a canvi vam deixar un record del 40è aniversari. A la tarda vam anar a un bosc vertical a La Molina.
Dijous vam fer un parell d'hores de cotxe per anar a pujar el Canigó. Tot i que va quedar demostrat que als animadors els pesen els anys, tots vam arribar estupendament, vam deixar un calendari de trucs a la creu i també vam trobar-hi el caché d'un altre geocaching :)
Divendres hem visitat els búnquers de Martinet en una visita guiada molt interessant.
dimarts, 14 d’agost del 2012
Al cau estem de reformes!
Aquest any la comissió Mas Duran ha decidit posar-se mans a la feina i ha proposat als caps certes millores molt necessàries al cau.
Aprofitant l'agost i abans de començar el nou curs s'estan netejant a fons i arreglant els terres d'alguns caus que estan molt fets malbé i en els quals, a posteriori, s'aplicarà una pintura especial que resultarà més neta i còmoda per tots. També es recobriran les parets de pedra vista amb una laca fixadora que evitarà el seu deteriorament. A més a més, el paleta arreglarà una part de la teulada que va quedar pendent l'última vegada.
El setembre esperem tenir-ho tot enllestit per començar el nou curs.
dissabte, 28 de juliol del 2012
S'acaben els campaments
Ahir va ser un dia molt estrany per tots al campament. Ens va ploure la major part del dia, el qual va interrompre les activitats programades a l'aire lliure. Vam passar una bona part de la tarda tots junts al menjador fent pulseres, trenes o cantant cançons (les esparveres han composat una cançó fantàstica sobre els campaments, i els ràngers uns quants vans i bons profits).
Avui és l'últim dia abans de la tornada, i avui toquen les proves de foulard i de pas de branca.
dijous, 26 de juliol del 2012
Campaments
Dilluns van arribar els potes tendres al campament. S'han adaptat molt ràpid a la dinàmica del camp. El seu eix gira al voltant de les cultures del món i ja han viatjat a la Xina i a Egipte.
Els llops continuen viatjant amb el Tren Llopis per Catalunya. Dimarts van anar al Carnestoltes de Solsona, van organitzar una cercavila per tot el campament i van acabar penjant el burro seguint la tradició.
Els esparvers dimecres van anar d'excursió a Xerallo (a 6km del campament) a passar el dia.
Els ràngers i noies guia han estat cinc dies de ruta. Avui ja tornen cap al campament, on estarem, finalment, totes les branques juntes.
Per part dels cuiners, el dilluns vam començar les degustacions. Al ritme de la música fem tots junts una coreografia, i tothom qui la balla té un petit premi.
I la nostra súper cuinera Anna, i cap d'Agrupament, ahir feia l'aniversari. Totes les branques li van fer regalets (pulseres, rams de flors...) i els llops li van preparar un súper pastís amb galetes i xocolata del que vam disfrutar tots a l'hora de sopar.
dimarts, 24 de juliol del 2012
Travessa de pics 2
Tot i la calor i les agulletes els pioners segueixen la seva travessa avançant a bon pas. A hores d'ara ja són a St. Llorenç de Morunys, on passaran la nit.
Avui han fet nous amics, uns holandesos els han donat una síndria! :)
Cap de setmana al campament
Aquest dissabte vam estar cavant unes rases al voltant de les tendes perquè hi havia amenaça de pluja, tot i que al final només es va tapar una mica i no va caure ni una gota, pel que vam poder passar el dia amb normalitat.
Els llops dissabte van marxar d'excursió fins al càmping Sol i Fred, que es troba a uns 2km del campament. Allà van fer jocs i activitats, van anar a la piscina i hi van passar la nit. L'endemà van tornar al campament i pel camí van anar trobant llegendes d'aquesta zona que els va deixar el "senyor Y".
Els esparvers, seguint l'eix, van conèixer jocs de Mèxic i de Rússia. També es van pintar unes samarretes de camuflatge i van anar al riu.
Els ràngers i noies guia dissabte van seguir l'eix amb un concurs de música i de tapes! Es van passar la tarda cuinant i els esparvers, caps i cuiners van valorar quina era la més original, vistosa i saborosa.Tenim uns esplèndits cuiners!!! Diumenge van sortir de ruta, que durarà fins dijous.
dilluns, 23 de juliol del 2012
Travessa de pioners 1
Els pioners ja han superat el primer dia. Tot i perdre's una mica van fer els 17km fins a Odèn. Avui els toca una nova jornada del Camí dels Bons Homes.
diumenge, 22 de juliol del 2012
Els pics en moviment
La branca de pioners i caravel.les van començar ahir dissabte la travessa. Seguiran durant 8 dies el Camí dels Bons Homes català. Ahir van sortir de Cervera amb cotxes particulars i van començar a caminar des de Solsona.
Bona travessa pics!!!
dissabte, 21 de juliol del 2012
Dia 20. Segon dia al campament
Els llops, seguint el seu eix "el viatge per Catalunya amb el tren llopis", han arribat al Bruc, s'han dissenyat una barretina i han fet una guerra d'aigua.
Els esparvers han presentat l'eix "la visita dels escoltes del món", han fet un taller relacionat i han anat al riu.
Els ràngers s'han tenyit unes samarretes on dibuixaran el seu escut identificatiu de cada patrulla, han anat al riu i han començat a preparar un concurs de tapes amb el qual deleitaran a tot el campament demà al vespre.
Hem acabat el dia amb una vetllada tots junts sota la llum del generador, que ja ens funciona!!!
divendres, 20 de juliol del 2012
Primer dia al Campament
Avui hem arribat al camp. Fa moltíssima calor, sort que tenim el riu al costat i hem passat a remullar-nos una mica. Al matí hem explicat les normes i el pla d'evacuació i a la tarda hem plantat les tendes.
Els llops han fet una cursa de vaixells pel riu; els esparvers un joc per descobrir el camp i les normes; i els ràngers i noies guia han presentat l'eix.
El punt negatiu del dia és que sembla que se'ns ha espatllat el generador, tocarà passar pel mecànic.
dimecres, 18 de juliol del 2012
Preparant els campaments
divendres, 6 de juliol del 2012
Dissabte 7 de juliol reunió de mares i pares i berenar!
És el moment per preguntar tots els dubtes i inquietuds que tingueu, els campaments ja estan aquí!!
Us hi esperem!!
dimecres, 20 de juny del 2012
Taps i festa de final de curs

dilluns, 11 de juny del 2012
Festa de final de curs
No us estigueu moixos perquè ja acabem, encara ens queden els campaments / travessa!!! Acabem el curs per posar-nos les piles i anar-ho enllestint tot. Pròximament us donarem tota la informació dels campaments i les travesses que preparen les branques enguany.
dimecres, 6 de juny del 2012
En Tap Ona't
Noves activitats, noves fotos
Trobareu totes les fotos a l'apartat "el curs en imatges" |
Trobareu totes les fotos a l'apartat "fotos 40è" |
dimarts, 22 de maig del 2012
Festa del comerç just

El proper dissabte (26 de juny) és la Festa del Comerç Just i TOTES LES BRANQUES FAREM EL CAU PEL CENTRE DE CERVERA.
PROGRAMA D'ACTES:
- De les 12h a les 20h -> Mostra i venda de productes de comerç just. Punt d'informació sobre comerç just i banca ètica.
- A les 12h -> Hora del conte.-
A continuació -> Jocs de carrer.
- A les 17h -> Gimcana d'activitats de conscienciació.
- A continuació -> Berenar (coca amb xocolata).
- A les 19h. ->Actuació de la Coral Infantil Nova Cervera. Actuació del grup de percussió Bombollers. Participació dels Geganters de Cervera.
HO ORGANITZEN:
- Justícia i Pau
- Fundació Xavier Paules
- Càritas Interparroquial de Cervera
- Amics de Subhadra Mahatab Seva Sadan (de l'Índia)
- Agrupament Escolta i Guia Coll de les Savines
- Centre Excursionista de la Segarra
- Creu Roja
- Centre Obrer Instructiu d'Unió Republicana
HI COL·LABOREN:
- Coral Infantil Nova Cervera
- Bombollers
- Geganters de Cervera
- Paeria de Cervera
- Casal de Cervera
dissabte, 19 de maig del 2012
Sortida al cim de la Gallina Pelada


dimecres, 16 de maig del 2012
Fotos del 40è
dijous, 10 de maig del 2012
Festa del 40è
dimecres, 2 de maig del 2012
JA TENIM AQUÍ LA FESTA DE CELEBRACIÓ DELS 40 ANYS DE L'AGRUPAMENT!
Ada | Carnisseria Imma | Jordi Prat Fotògraf | Pastisseria Agustí |
Albareda | Clenxa | La Baguette | Pastisseria Puig |
Anna Maria | Colom | Les Voltes | Pastisseria Sangrà |
Armonía | Electro Plus | Miret | R. Codina Joiers |
Bernaus Herbes | Esports Truga | Mobles Cervera | Rellotgeria Puig |
Bolsos Montse | Farmàcia Antonijuan | Mundijoc | Restaurant Km. 520 |
Cal Duran | Gisel Joiers | Òptica Cervera | Servi |
Cal Llobet | Hiper 100 Estanc | Òptica Riera | Torocco |
Carnisseria Guspí | Jaques | Panaderia Josep Valls | Vins i licors Carbonell |

dimarts, 24 d’abril del 2012
diumenge, 22 d’abril del 2012
BUSQUEM ANTICS!!!

dijous, 29 de març del 2012
Plantada d'arbres
dilluns, 26 de març del 2012
Festa
Ens retrobem el dia 14 d'abril fora de l'ambient habitual, A LES GARBES!!!
dilluns, 12 de març del 2012
Informació sobre la PLANTADA D'ARBRES
El cau sempre ha tingut un fort compromís amb la natura i el territori, i per això, farem una excursió tot l'agrupament a la Peixera (entre la font de Fiol i Vergós), on plantarem arbres i realitzarem altres activitats relacionades amb el respecte a la natura.

L'activitat començarà a les 12 del migdia a la plaça Sta. Anna i acabarà a les 6 de la tarda a la font de St. Francesc (al costat de l'hostal Les Savines). Els pares també teniu l'opció de venir a les 17:30 a la Peixera per veure els arbres, però HEU DE VENIR A PEU!
Tothom que vingui a l'excursió ha de portar:
- Dinar
- Cantimplora
- Fulard (els que en tinguin, és clar!)
POTES TENDRES
potestendrescervera@hotmail.com
LLOPS I DAINES
llopsidainescervera@hotmail.com
ESPARVERS
esparverscervera@hotmail.com
RANGERS I NOIES GUIA
rangers.noiesguies@hotmail.com
PIONERS I CARAVEL·LES
pics.cervera@gmail.com
TRUCS
trucscervera@gmail.com
Per qualsevol dubte, poseu-vos en contacte amb nosaltres.
Fins aviat!
dimarts, 6 de març del 2012
ACTES DEL 40e ANIVERSARI!!!
Des de l'agrupament estem organitzant les següents activitats: